Céges mobiltelefon a szabadság alatt

2011/07/03. - írta: Álomállás

 

Free Stock Photo: A young businessman holding a cell phone.

Manapság folyton elérhetőek vagyunk. És ez lassan elvárássá is növi ki magát. Lassan nemcsak mobilon, akár interneten, online is. És ez nyilván a munkahelyekre, főnökünkre is hatással van. Van, ahol kerek-perec kijelentik, hogy a céges mobil legyen éjjel-nappal bekapcsolva. Modern póráz ez, hiszen BÁRMIKOR lehet ügyfél vagy vezetői hívás, ami FONTOS.

Mégis azt gondolom, van egy egészséges határ. A céges mobiltelefon, hasonlóan a vezetékeshez, arra van, hogy munkára használjuk, tehát munkaidőben telefonáljunk. Kevés az a szakma, ahol valóban vészhelyzet állhat elő, ha nem vagyunk elérhetőek. És ugyanígy látom a szabadság idejét is. Nyilván egy hangpostaüzenet vagy egy rövid sms is elegendő lehet a hívó fél számára, hogy jelezzük, nem alkalmas időpontban hív. A pihenés mindenki számára fontos, márpedig nem lehet kikapcsolódni igazán, ha még a tihanyi apátság tövében pihenve is azt magyarázzuk a kollégánknak, hol találja azt az Excel táblázatot, vagy épp az ügyfél számláját próbáljuk kibogarászni.

Tudni kell nemet mondani. Nem attól leszünk nélkülözhetetlenek, hogy bármikor elérhetnek. Tartsuk mi is tiszteletben más magánéletét és ugyanígy járjunk el sajátunk esetében is. Minden esetben mérlegeljük, valóban fontos és sürgős annyira a téma, hogy zavarjuk az illetőt. Kiemelt vagy várható esetben akár fel is készülhetünk erre, meghatározhatjuk azon dolgokat, amiben feltétlen konzultációt várunk, de szerintem fontosabb, hogy nélkülünk is tudjanak döntést hozni. A felhatalmazás, a tiszta döntési jogkörök, a helyettesítés kiváló eszközök erre.

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alomallas.blog.hu/api/trackback/id/tr653036291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TROLL 2011.07.04. 11:16:05

Aha, akkor légyszi kezd el járni az országot és mondd el szépen ezt lassan tagolva minden átlag magyar vállalkozónak, vagy esetleg csak a közvetlen főnöködnek, aki mit ad isten épp akkor tanulmányozza át az általad beadott anyagot.

Easyke (törölt) 2011.07.04. 13:41:01

A cikkel egyetértek. Hogy az átlag munkáltató hogy áll ehhez a kérdéshez a gyakorlatban, az más kérdés.Mondjuk én az az eset vagyok, akinél a főnököm figyelmeztet, hogy ha szabadságon vagyok, akkor kapcsoljak ki és ne szoktassam hozzá őket (mármint a munkahelyet), hogy szabi alatt is elérhető vagyok. Ő ugyanis elkövette ezt a hibát.
De tény, hogy nálunk azért tiszteletben tartják, ha valaki szabadságon van.

Álomállás 2011.07.04. 19:03:54

@TROLL: az általam ismert vezetők többsége ezt képviseli. Tudom, nem ez a magyar átlag. Viszont továbbra is úgy látom, kevés a valódi vészhelyzet, amikor valóban elérhetőnek kell lenni (az ilyen helyeken pedig általában ügyeletnek hívják, ami megint más fogalom).

Bambano 2011.07.07. 12:19:10

Ha valaki szabira megy, akkor kell legyen kijelölt helyettese is. A helyettes kezébenyomod a céges telefont, hogy kezelje, oszt jónapot.

Egyébként a legjobb, amit céges telefonnal tenni lehet, hogy kimanőverezed, hogy ne kapj.

2011.07.12. 09:50:27

@Bambano:
:-D

Totál igazad van. Sokan azt hiszik mennyire trendi.
Aztán majd rájönnek.

Én már lassan a privát számomat se adom meg senkinek.
süti beállítások módosítása