Ma voltam a Foglalkoztatási Hivatalban, egy megbeszélésen. A cél alapvetően az lett volna, hogy a munkaadói oldal is megismerhesse, mit kínálnak, mint szolgáltatás, illetve visszajelzést gyűjtsenek a tervezett fejlesztések kapcsán. Mint megtudtam, a forrásaik csökkennek, a válság miatt a munkanélküliek száma nő, így náluk is érdekes a feladvány. Lényeg a lényeg, nem lettem sokkal okosabb.
Üdvözítő kezdeményezés, hogy az állásügynökök, akik szám szerint ketten vannak megyénként, feltérképezik a lehetőségeket, hetente több száz céggel állnak kapcsolatban, és James Bond mintájára kutatják fel a kiaknázatlan pozíciókat. A cél jó és nemes, de valóban eredményes? A cégek miért ne hirdetnék meg ezeket a lehetőségeket? Ráadásul a komoly kapcsolattartáshoz kevesen vannak, hiszen legalább havonta egyszer minden céggel kéne két mondatot váltani, van, akivel hosszabban is. A legfontosabb pont az lenne, hogy ismerik az adott vállalatot, a felmerülő lehetőségeket, problémákat és arra adnak precíz megoldást.
A másik nagyobb fejlesztés, egy online portál, ahol az állásadó közzéteszi az ajánlatot, a hivatal ellenőrzi, hitelesíti és itt is lehet pályázni. Az álláskeresők regisztrálhatják magukat vagy regisztrálják őket, ezt még nem teljesen értem, de ezt is közvetítési céllal teszik. A szolgáltatás mindenkinek ingyenes, de miben tud ez többet, mint a jelenlegi nagy állásoldalak?
A helyzet az, hogy a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat alapvetően a piaci szereplőkkel versenyez ezen a fronton. A lokális megoldások jelentik számomra a legnagyobb versenyelőnyét, erre sok szép példát is látok, hogy adott régióban a munkaadó és a hivatal folyamatosan kommunikál, egyeztet. Üdvözítő az egyeztetési szándék, jók az irányvonalak, valahogy mégsem tűnik versenyképesnek a dolog. Akárhány ismerőst kérdezek, mind negatív tapasztalatokról számol be, és nem csak azért, mert divat lenne a munkaügyi központokat szidni.
Az én fejemben egy olyan munkaügyi központ az álom, ahol az álláskeresőket képzik az álláskeresési fortélyokra, segítenek önéletrajzot írni, angol nyelvtanfolyamot támogatnak nekik, megtanulnak valóban Office-t használni és segítenek a helyes karrierutat megválasztani. A munkaadók pedig valóban ügyfélbarát, szolgáltatás centrikus együttműködést kapnak, mintha egy jó személyzeti tanácsadó kezében lennének. Igen, ez az álmom :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.