A börze második napján már némileg csökkent a látogatók száma, de még így is nagyon sokan voltak. Számomra meglepetés, hogy a felsőoktatási börzékhez képest többen voltak, akik már 5-10 éves szakmai tapasztalatot szereztek, ráadásul teljesen piacképes területeken. A cégek nem teljesen készültek fel erre, zömében gyakornoki és pályakezdő lehetőségeket kínáltak. A tendencia szerintem örvendetes, a HVG, mint brand, képes arra, hogy a tapasztalt munkavállalókat is behozza. Ezt segítené a hosszabbított nyitvatartás is, ha a cégek fele nem pakolna össze jóval korábban...
Ma az állásbörzék jövőjéről gondolkodtam, hogyan lehetne például egy kisebb főiskola börzéjét is vonzóvá tenni. Jelenleg ugyanis egy-egy ilyen börze mind munkaadói, mind érdeklődői oldalról általában csekély érdeklődést mutat. A jövő szerintem több irányba mutat, de fontos felismerni, hogy a hasonló rendezvények milyen módon konkurenciái egymásnak. Ugyanazok a szempontok működhetnek itt is, mint egy termék vagy szolgáltatás esetében: mivel tudom meggyőzni a fogyasztókat, mitől más az én termékem, mitől egyedi. Feltörekvőben vannak az online börzék, de ezek inkább az online piacon jelentenek versenyt, nem az offline börzék számára. Egyik oldalról látom a tematikus börzék jövőjét, melyen például kizárólag pénzügyesek vesznek részt. Másik irányvonal lehet az intézményfüggetlen, tapasztaltabb álláskeresőknek szóló rendezvény, mint a HVG. Harmadrészt, de nem utolsósorban, alternatív formák is lehetségesek a két fél találkozására, mint például egy rendezvénysorozat, amikor egy-egy cég van a középpontban és szervez valamilyen aktivitást (pl. karrierpizza).
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.